İŞBİRLİĞİ ODAKLI İLİŞKİ YÖNETİMİ - EĞİTİM 2015
Herkese merhaba,
Sizlerle daha farklı neler paylaşabilirim diye uzun bir süredir kafa yoruyorum. Bloğumda farklı bir içerik olsun istedim. Hem de kayıtlarımızda durmasını arzu ettiğim değerli bilgiler olsun istedim. Üzerimde hoş etkiler bırakan bir anımı hatırladım ve neden olmasın dedim. Hem kendim için hafızamı tazelemek olacak, hem de sizler için öğretici bir yazı olacak.
Çalıştığım özel sektör firmalarından bir tanesinde çalışan gruplara verilen bir eğitim almıştım.
Eğitim'in adı : İşbirliği Odaklı İlişki Yönetimi.
Eğitimi veren kurum : Sinerji | Eğitim & Danışmanlık
Öncelikle konuyla ilgili kendi düşüncelerimi, duygularımı sizlerle paylaşacağım.
Daha sonrasında da eğitim esnasında panolara yazdığımız bilgilerin ve notların fotoğraflarını buraya ekleyerek, üzerinden açıklamalar yapmaya çalışacağım.
İlk olarak iletişimin tanımına değinmek istiyorum.
Genelde yapılan tanım şu şekildedir : İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir. Sözlükte ''haberleşme'' olarak da geçmektedir. Yakın ve uzak sosyal çevremizle iletişimde olmamız sağlıklı bir hayat için olmazsa olmazdır. Toplumdaki kuralları ve kanunları gündemde tutabilmek de ancak iletişimle mümkün kılınır.
İletişim türleri:
✅ Etkili iletişim becerileri :
Kendisi dışında başka bir şeyin yerini alabilen, onu düşündürebilen görüntü, nesne ve sözcüklerdir.
↣ ayakkabı kelimesi bir ayakkabının göstergesidir.
↣ bir markanın amblemi, o markayı ifade ettiği ve akıllara direkt onu getirdiği için o markanın göstergesidir.
┗
İlişki yönetiminin ABC'si işlenirken, solda gördüğümüz bu soruları kendimize soralım ve yanıtlarını günlük yaşantımızda cevaplamaya çalışalım.
İletişimimizin açık olması, bilgilerin anlaşılabilir ve tamam olması, iletişimin iki yönlü olması gerekmektedir.
Kullandığımız bilginin doğruluğu çok önemlidir. İletişim kurarken tutarlı olmamız, karşımızdaki ile ilgili olmamız gerekmektedir.
İletişimi kuvvetlendirmek için beden dilimizin etkili, ifadelerimizin özgüvenli ve iletişimimizin duygulara dokunabiliyor olması gerekmektedir.
┍
Kontrol alanı : BEN
Etki alanı : aile, sosyal çevre, komşular, iş ortamı, herkes
Kontrol dışı alan : doğa, para piyasaları, ekonomi, hükümet, yönetim, enflasyon, sektör...
İletişimde ZEKİ formatı 😁
ÖZETLE
DETAYLANDIR
ÖRNEKLE
PEKİŞTİR
DUYMAK
DURMAK
---------------------
DİNLEMEK 🔍
Benim en çok kullandığım dinleme yaklaşımı : soru sorma ve empatik.
Ya sizinki ?
Alanlar;
AÇIK
KÖR
BİLİNMEYEN
GİZLİLİK
Özet panolar ;

Sizlerle daha farklı neler paylaşabilirim diye uzun bir süredir kafa yoruyorum. Bloğumda farklı bir içerik olsun istedim. Hem de kayıtlarımızda durmasını arzu ettiğim değerli bilgiler olsun istedim. Üzerimde hoş etkiler bırakan bir anımı hatırladım ve neden olmasın dedim. Hem kendim için hafızamı tazelemek olacak, hem de sizler için öğretici bir yazı olacak.
Çalıştığım özel sektör firmalarından bir tanesinde çalışan gruplara verilen bir eğitim almıştım.
Eğitim'in adı : İşbirliği Odaklı İlişki Yönetimi.
Eğitimi veren kurum : Sinerji | Eğitim & Danışmanlık
Öncelikle konuyla ilgili kendi düşüncelerimi, duygularımı sizlerle paylaşacağım.
Daha sonrasında da eğitim esnasında panolara yazdığımız bilgilerin ve notların fotoğraflarını buraya ekleyerek, üzerinden açıklamalar yapmaya çalışacağım.
İlk olarak iletişimin tanımına değinmek istiyorum.
Genelde yapılan tanım şu şekildedir : İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir. Sözlükte ''haberleşme'' olarak da geçmektedir. Yakın ve uzak sosyal çevremizle iletişimde olmamız sağlıklı bir hayat için olmazsa olmazdır. Toplumdaki kuralları ve kanunları gündemde tutabilmek de ancak iletişimle mümkün kılınır.
İletişim türleri:
- Dille gerçekleştirilen => en güçlü ve en kullanışlı olanıdır.
- jest ve mimiklerle gerçekleştirilen => destekleyici
- resim, şekil, çizgi gibi sembollerle gerçekleştirilen => destekleyici
- simgelerle gerçekleştirilen iletişim => destekleyici
Hayatın merkezinde iletişim vardır. Anlamak, sorunları paylaşmak, problemleri çözmek, duygu ve düşünceleri aktarmak ancak ve ancak farkında olalım ya da olmayalım iletişim ile mümkündür.
İletişim öğeleri :
- Gönderici => sözü söyleyen kişi veya topluluk
- Alıcı => sözün aktarıldığı kişi veya topluluk
- İleti => göndericinin alıcıya aktardığı söz
- Kanal => göndericinin alıcıya sözü aktarırken kullandığı yol veya araç
- Bağlam => tüm iletişim öğelerinin beraber oluşturduğu ortam
- Geri bildirim => alıcının göndericiye verdiği tüm yanıtlar
- Şifre => göndericinin alıcıya aktardığı yazı, resim, rakam...
İletişim yolları : sözlü, yazılı ve hareketlerle.
- Kendimizi doğru tanımak ve ifade etmek, doğal olmak,
- Karşı tarafı etkin ve ilgili dinlemek, saygılı olmak,
- Empati kurabilmek (kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyabilmek)
- Hoşgörülü ve önyargısız olmak, tutarlı olmak,
- Eleştirilere açık olmak, uzlaşmacı olmak,
- Beden dili ve göz kontağı kurabilmek
- Ses düzeyimizi ayarlayabilmek, hitap edebilmek.
İletişimde göstergeler :
↣ bir markanın amblemi, o markayı ifade ettiği ve akıllara direkt onu getirdiği için o markanın göstergesidir.
↣ İsimlerimiz; İrem kelimesi İrem'i ifade eder, İrem benim göstergemdir.
- Dil Göstergesi : iletişim kurarken kullandığımız bütün kelimeler
- Dil dışı göstergeler : resim, işaret, jest, mimik
- Doğal Gösterge (belirti) : istem dışı oluşur; sis, duman...
- Simge : kalp = aşk, terazi = adalet, güvercin = barış, kum saati = zaman...
- Sosyal Gösterge (belirtke) : bilgi verme, iletişim kurma, uyarma amaçlıdır; trafik levhaları...
- Görsel Gösterge (ikon) : fotoğraf, resim, heykel, şehir planları...
❎ İletişimde karşımıza çıkan, tecrübe ettiğimiz ya da etmek zorunda kaldığımız, isteyerek ya da istemsiz olarak yaptığımız hatalar ise şöyle sıralanabilir;
- Emir vermek, tehdit etmek
- Uyarmak
- Konuyu saptırmak
- İsim takmak, alay etmek
- Sınamak
- Eleştirmek
- Yargılamak, suçlamak
- Nutuk çekmek, öğüt vermek
- Sürekli dinleyip hiç konuşmamak ya da her şeye tamam, evet demek
Şimdi eğitimde kullanılan blok notlar ve ekleyeceğim ilave notlarım geliyor.
İlişki yönetiminin ABC'si işlenirken, solda gördüğümüz bu soruları kendimize soralım ve yanıtlarını günlük yaşantımızda cevaplamaya çalışalım.
İletişimimizin açık olması, bilgilerin anlaşılabilir ve tamam olması, iletişimin iki yönlü olması gerekmektedir.
Kullandığımız bilginin doğruluğu çok önemlidir. İletişim kurarken tutarlı olmamız, karşımızdaki ile ilgili olmamız gerekmektedir.
İletişimi kuvvetlendirmek için beden dilimizin etkili, ifadelerimizin özgüvenli ve iletişimimizin duygulara dokunabiliyor olması gerekmektedir.
┍
Kontrol alanı : BEN
Etki alanı : aile, sosyal çevre, komşular, iş ortamı, herkes
Kontrol dışı alan : doğa, para piyasaları, ekonomi, hükümet, yönetim, enflasyon, sektör...
Sonuç Çıkarma Merdiveni
- Durum / Deneyim
- Veri
- Kişisel Filtre
- Varsayım
- Sonuç
- İnanç
- Davranış
![]() |
İnsanları Genelleyerek Etiketlemek = İGE |
İletişimde ZEKİ formatı 😁
ÖZETLE
DETAYLANDIR
ÖRNEKLE
PEKİŞTİR
DUYMAK
DURMAK
---------------------
DİNLEMEK 🔍
Benim en çok kullandığım dinleme yaklaşımı : soru sorma ve empatik.
Ya sizinki ?
Alanlar;
AÇIK
KÖR
BİLİNMEYEN
GİZLİLİK
Özet panolar ;

Beraber kafa yorarak bazı sonuçlara varabiliriz, yeter ki iletişim doğru ve etkili olsun. ✔
Sormak istediğiniz ya da bana anlatmak istediğiniz konular varsa buradan yazabilirsiniz.
Hoşça kalın,
İrem ALPASLAN DOĞRU
Yorumlar
Yorum Gönder